God morgon!

Igår kväll tog det mig ungefär en halvtimme innan jag klarade locka in katten när jag skulle gå o lägga mig. Hon sover nämligen inne på mitt rum, så när jag ska sova så måste jag gå runt i hela huset OCH trädgården och leta efter katten. Men igår hade hon tydligen fått tag i en råtta så hon vägrade komma in ._.  Så vi testade att locka henne med popcorn-majs, men det verkade ju inte funka. Så jag fick ta fram en kratta, som jag skulle peta henne i ryggen med så hon skulle komma bort från under verandan. Men istället började hon jaga krattan, vilket också funkade ganska bra. Jag stod nämligen i t-shirt och skor, och jag kände inte för att först krypa igenom blöta buskar, och sen under den lortiga verandan, som det även låg en mus som skulle kunna attackera mig och ge mig rabies. uh-uh!
Men inte nog med det nej. När jag äntligen fick tag i henne och skulle gå o lägga mig var jag klarvaken till typ klockan 3, och somnade inte förän 4. Kul.

Kommentera

