Bilder vid sjön

Här kommer bilderna från i förrgår när vi var nere vid sjön :)
Klicka på bilderna för att se dem i störra format
Vi tog med oss vovven ner :)Jag skulle gå på bryggan och fotografera lite, och så låg det en fisk där och sprattlade D: Inte en aning hur den kom upp dit… Kan det va en liten gädda tro?Vovven badar :3Jag började se dubbelt helt plötsligt.. Eller så var det spöken, så jag tog kort på dem hursomhelst.Tre wtf?!Sen började dom sparka på varann, så då stack jag därifrån :c  Ni kanske undrar hur det gick till med foto 7, 8 och 9.. Och nej, det är ingen fotoshop eller nåt sånt alls. Man ska helt enkelt ha lång slutartid (och anpassa bländaren så gott det går), och flytta på sig efter viss många sekunder, beroende på hur lång slutartid du har och hur många skuggor du vill få dit. Sen om man är riktigt noga med att man står lika länge på varje ställe, blir alla troligtvis lika skarpa, men det gäller att ha bra tajming då. Jag tror det går bäst om det är ganska mörkt, och då måste man alltså ha stativ. Annars blir allt omkring suddigt och det ger inge bra resultat. Sen tror jag också att det ser lite fränare ut om man har färgglada kläder på sig!
Ska försöka detta nån mer gång :) 

2 thoughts on “Bilder vid sjön

Kommentera

