Linoleumsnitt

Vi har hållit på med linoleumsnitt i skolan ett tag, och i fredags blev jag äntligen klar med mitt. Och jag har alla 10 fingrar kvar. Skar mig inte ens en gång! Jag är imponerad.
Vi skulle iaf ha skräcktema, och såhär blev resultatet:
Gjorde en helsvart och en med svart och röd/brun som ni ser. Blev lite fel vid den främre handen eftersom teckningen jag gjorde innan jag började skära var liksom spegelvänd, så fick för mig att det som är tummen här var lillfingret. Vilket jag upptäckte att det inte var.
Jaja.

2 thoughts on “Linoleumsnitt

Kommentera

