Sväng till stranden

Gick till stranden med brorsan förut! Det tar 20-30 minuter att gå ungefär :) Sen gick vi lite vid havet och så! Hade inte badkläder med så vi badade aldrig. Jag själv hatar saltvatten, men ska nog offra mig nån gång ändå och faktiskt bada i havet! Och kanske, om jag har tålamod, ligga på stranden och sola. Har knappt tålamod till det. Det känns så meningslöst. Tycker det är mycket roligare att gå runt och titta på folk! :D
Iallafall, jag hatar solkräm. Man blir så jäkla hal och klibbig, och när man går i sanden blir man som en panerad krabba. Så härligt.
Trodde jag skulle drunkna i mitt eget svett också (jag vet, mysigt) när vi gick hem. Det är värsta uppförsbacke på väg hem, och solen lyser ju så himla starkt så man helst vill gräva ner sig i en håla när man inte har nåt annat val än att gå i solen, i uppförsbacken. Men jag gjorde inte det. Kämpade på och tog mig hem, hel. Inte smält. Hoppade i poolen direkt, och det kan ha varit ett av mitt livs härligaste dopp!

4 thoughts on “Sväng till stranden

Kommentera

