Åska fascinerar mig!

Jag har kommit fram till att jag är superfascinerad av åska. Så himla mysigt och vackert är det. Iallafall här i Spanien. För några år sedan när vi var här blixtade det non stop, men det bullrade inte alls. Bara blixtar hela tiden. Jag trodde det var en once-in-a-lifetime-upplevelse, men idag fick jag uppleva det igen! Jag gick till stranden, ensam, igen. Och när jag såg att det började blixtra lite, så misstänkte att det drog igång igen. Var där i typ 2 timmar, och halva tiden satt jag vid havet och bara kollade på åskan. Ååååh. Tydligen syndes det inte så bra hemifrån, så är himla glad att jag gick till stranden! Tänkte nämligen inte göra det först eftersom wordpress inte gjorde som jag ville, och det tog typ en timme längre innan jag kom iväg….. Så då blev jag asgrinig (wordpress fel), men när jag väl kom till stranden blev jag jätteglad och ville bara le till varenda människa som gick förbi mig, vilket var en hel del. Det kan vara bandet Fun. som spelades i lurarna som hjälpte mig bli på bra humör, himla bra band.

(Inte jag som tagit denna bilden!)  Har dock lyckats fånga några bra blixtrar med mobilkameran, så ska försöka lägga upp dem snart! :) 

4 thoughts on “Åska fascinerar mig!

  1. Herregud! Kollade runt i din kategori med allt du har ritat och allt jag har att säga är att du är grym! Hur gör du det? Kanske svårt att förklara.. Men liksom vad använder du för pennor? För att måla det är jag väderlös på..Skulle vara jätte tacksam för ett svar !! HaDeBra!

    • Tack så jättemycket! Roligt att höra :D Jag använder faktiskt vanliga stiftpennor, sånna som man får i skolan! Och ibland om jag vill ha mörkare skuggor eller så så använder jag typ 4b eller 6b. Sen skuggar jag helt enkelt med ett mjukare papper, typ toapapper, och suddar med ett sönderklippt sudd och knådgummi :) Behövs inget vidare dyrt material inte! :)

Kommentera

