HOFH!

Satt och funderade på vem jag skulle rita, och kom fram till ett jäkligt bra beslut. Hofh(länk  till hennes blogg i namnet) Hon driver en stor blogg, och är en riktigt bra förebild. Jag tycker att det är sådana bloggare/bloggerskor som förtjänar att bli ‘kända’!
Här är iaf teckningen jag ritade! :) Ritade den på ett A3 istället för A4 denna gången :) Lämna gärna en kommentar vettja! :D

(Klicka på bilderna för större bilder!)

Blev nöjd med det mesta, förutom handen/armen….. <.< Det är la ingen hemlis. Men ville inte sudda och hålla på, för det brukar bara bli värre då D:
Tycker också att apan blev lite orättvist detaljerad på dessa bilderna.. Var faktiskt nöjd med den, men tycker inte att detaljerna kommer fram så bra som de egentligen gör på själva teckningen.

4 thoughts on “HOFH!

  1. Jag tycker armen blev skitbra! Men jag tror att det är lätt att ”snöa in sig” på saker man själv ser som andra kanske inte tänker på. En grej jag brukar göra när jag ritar är att först svagt skissa konturerna för hela motivet och låta den ligga någon timme så. Sen ser man teckningen med andra ögon och kanske hittar något man vill ändra. Och så jobbar jag så, steg för steg. Att vänta lite. Låta teckningen och ögonen vila, så att man inte fastnar på en viss detalj när bilden i själva verket är helt fab :)

    // http://nettskonstigheter.blogg.se/

    • Tack! Jag gör så ibland, men som du säger så blir det lätt att hålla på för länge! Ofta vill jag helst få klart teckningen så snabbt som möjligt (även fast jag är noggrann), men då hittar man alltid fel efteråt för att man hållit på för länge. Men ska försöka ta några pausar nästa gång! Tack för tipset! :)

Kommentera

