Och då var det skolan igen.

Igårkväll när jag låg och halvsov och tänkte lite på allt möjligt, så kände jag att benet låg på nåt litet mjuk och lurvigt. Så jag strök benet över det utan att lägga nåt vidare märke till det, TILLS jag plötsligt började fundera på vad det faktiskt kunde vara, och fick råpanik och samtidigt en liten hjärtattack. Så jag hoppade upp ur sängen, snabbt som en fransman skulle springa efter en baguette, tände lampan och drog bort täcket! Men det var falskt alarm. Det var ingen råtta.

Idag var min första skoldag efter lovet, och det börjar ju bra med att min hals gör ont som en sate. Det känns som om 37 arga dvärgar jonglerar med 3 nyslipade knivar var. Vilket innebär 37 arga dvärgar + 111 knivar i min hals. På en och samma gång. Japp.
Annars, bortsett från det och huvudvärken som jag fick under dagen, så mår jag helt okej.
Jag hade inga lektioner idag. Börjar inte med dem förrän på torsdag. YEY. Idag har vi bara lyssnat och planerat ”nollningen” tills imorn. Alltså att välkomna ettorna på ett speciellt och möjligen annorlunda sätt. Så eh.. Ja. Så har min dag varit.

Så nu ska jag, 37 nyinflyttade arga dvärgar och mitt vilsna huvud med smärtor ut och rensa ogräs eller göra något annat vettigt. Tack och hej.

Jomenvisst är jag stolt över mina photoshopskills.

Kommentera

