Getter, galenskap och flätor

Imorse såg jag en get i/på en buske. Det var en intressant syn. Inte riktigt så intressant att jag var tvungen att be busschauffören att stanna så jag kunde gå och klappa den dock.

När jag äntligen kom fram till skolan skulle vi samlas i rasthallen. Det var ju Solbergaklassikern idag, alltså att man skulle cykla 67 km. GALENSKAP?! Ett annat alternativ var att gå till Rackstadbacken och tillbaka istället, vilket jag chansar på är omkring 1,5 mil allt som allt. Jag gick, såklart.

Jag gick först med David, Leo, Simon och Emelie, men efter nån kilometer gick David och jag lite snabbare, och då orkade de inte med vårat tempo. Hehe. Så vi kom först av alla esteter till backen! :’D Fick stå på prispall och allt. Fick inget pris dock.
Vi gick hela vägen tillbaka också, medan de flesta var lata och åkte bil. Men det är lugnt! Vi hade kul ändå, och nu kan vi vara stolta!

När vi kom tillbaka till skolan gick vi direkt till matsalen och käkade och drack slut på vattnet, och resten av tiden satt vi (Leo, David, Emelie och jag) på golvet i skolan och chillade!

Coola grabbar! Leo flätade håret (y)

2 thoughts on “Getter, galenskap och flätor

Kommentera

