Vart tar nysningen vägen?!

Jag har blivit förkyld som en… tacosås var det första som dök upp men det passar inte in i sammanhanget. Men jag antar att ni förstår poängen.
Är iaf snuvig och nyser hela tiden. Är det bara jag som måste nysa extremt högljutt? Jag har försökt att nysa tyst, men det går icke. NOPE.
På tal om att nysa, jag har funderat på en grej. På massa grejer. Jag ska göra en ny kategori som heter ”Funderingar”, eftersom jag funderar på så himla mycket hela tiden. 

Iallafall. När man är på väg att nysa fast man inte vill, så finns det ju knep till att undvika det. Det finns ju den med att hålla för näsan, och om man vill vara mer diskret så kan man lägga upp tungan mot gommen. För inte länge sen lärde jag mig att om man trycker tumnageln precis under lång-/ringfingernageln så försvinner nysningen. Varför i hela friden blir det så!? HUR går det till!?

Så dagens fundering är:

2 thoughts on “Vart tar nysningen vägen?!

Kommentera

