Teckna med bläck!

På kulturhistorian i skolan håller vi på med fördjupningsämnen inom renässansen! Jag grejar lite med teckningskonsten under den perioden! Lite fakta och mycket teckning! :D Så ska det vara. Här om dagen doppade jag grafikpapper i kaffe för att få pappret att se gammalt ut. Nu håller jag på att skissa lite och funderar på vad jag ska rita på de pappren som jag visar upp när jag redovisar. Ritar ju med bläck och stålstift! Jag tror detta kan bli spännande! :)

Jag tycker att trots proportionerna inte stämmer, att denna tekniken har sin charm! Tycker inte att det gör så mycket om nånting blir ”fel”! :)

Kommentera

