Orientering

Jag trodde inte att det gick att hata orientering mer än vad jag gjorde innan, men idag visade sig att det tydligen var möjligt. HERREGOSH. Vi hade ju en orienteringsdag i skolan idag. Well, det lös ”yay” om eleverna. Jag då, var duktig och anmälde mig till ”tävlingsbanan”, för högre betyg liksom. Och vet ni vad? Det är mycket möjligt att jag blev underkänd. HOW ‘BOUT THAT, HUH?!
Är förkyld som en sate så sa till lärarn att jag nog inte skulle fixa att springa men att jag skulle gå den. Alla fick iaf en egen starttid, men elever är smarta nog att vänta på varann i första svängen. MEN, inte alla hade samma bana. Jag och Anna ville springa tillsammans, men det visade sig att hon hade bana 2 och jag bana 3. Det sket vi fullständigt i och sprang tillsammans ändå. Plus två andra tjejer, som ena hade ett skadat knäet och andra möjligtvis en bruten lilltå. Så vårt lilla ”gäng” drog iväg och bestämde oss att börja på slutet eftersom det var närmare. Vi sprang inte eftersom de knappt kunde och jag var dyngförkyld. Det tog EN TIMME OCH EN JÄVLA KVART innan vi gav upp letandet på den. Holy jumping fricking shitballs. Vet ni vilken siffra det var på den? 13!!!!!!1oneone. Det berodde ju på det. Oturssiffran. Just ja. Jag hatade orientering mer än jag någonsin gjort vid det tillfället. Så vi bestämde oss för att  gå tillbaka till start och börja på 1. Efter en och en halv timme hade vi hittat EN kontroll. Snacka om skickliga orienterare. 2an och 3an var lika jobbiga, men SEN kom vi igång. Egentligen hade vi 2 timmar på oss, men jag tror vi höll på lite längre än det. När vi kom till 6an och inte hade mycket tid kvar ville de andra gå tillbaka men jag och Anna ville testa att springa en bit, så då hann vi hela vägen till 10an! Är ganska imponerad över det :’D Då var det roligare också eftersom det gick så bra. Så nu ligger mitt orienteringshat på samma nivå som innan :))))))
Efter orienteringen hade vi ju friluftslivgrejsmojs också. Tända eld, göra blåbärsté, bygga upp vindskydd och allt det där..

 
När vi kom tillbaka in till stan stack jag och några andra till musikskolan, och sen ut en sväng igen. DÅ fick jag beslutsångest och visste inte om jag skulle ta bussen 15.30, eller vänta på mamma till klockan 16.00, då jag kommer hem ungefär samma tid PLUS att jag slipper gå en bit om jag åker med mamma. Så till slut lockade det mer att åka med mamma. Så drog in till musikskolan och snackade med en kille från estet 1an den tiden jag väntade! Har inte snackat så mycket med 1orna än, så det är la på tiden att börja lära känna dem! :D

När jag kom hem hoppade jag i duschen och upptäckte EN FÄSTING ;_;
Äckliga varelser. De är som små vampyrer. Uööeäh. 
Nu tänker jag avsluta denna romanen här. SLUT.

Kommentera

