En skumtomte är ingen skum tomte.

Det handlar ju knappt om skumtomtar. Det är i stort sett bara.. DANS. Okej, det är bara dans. 

Så idag tog min danskurs slut. Lite ledsen över det faktissskt. Vi hade ju ”julmys” idag då alla grupper dansade sina koreografier/dans-snuttar. Det var från de minsta små flickor och pojkar till ett gäng tjejer som är några år äldre än mig. Dock var de flesta yngre. Blev nästan tårögd när jag kollade på de minsta som skuttade runt och hade sig :’) Önskar att jag började dansa på den åldern.

Innan dansen, alltså efter skolan, drog jag till omklädningsrummet i sporthallen och tränade lite på dansen med Maja! Tills vi fick höra att dansstudion var öppen och att nästan inga var där så vi gick dit istället, där även Emma hängde på vårat övande! :3 Det var trevligt!

Jag vet inte riktigt hur det gick för min grupp. Vi dansade två koreografier. En hiphop fast, och en hiphop lyrical. Jag kunde båda två fortfarande, så för mig gick det la ganska okej.
Men vad jag hörde så var det några som hade glömt den första eftersom vi inte hade övat på den på ett tag och att några hade varit borta ett par gånger. Iallafall verkade lärarn nöjd med oss ändå :3 Jag blev lite skakis i benen så min balans var inte riktigt på topp…….

Emellanåt var det fika också. Pepparkakor, skumtomtar, klementiner, julmust och allt det där. Jag och Maja, iallafall hon, käkade asmånga skumtomtar. Har ont i magen nu. Det är fett svårt att svälja när man har skumtomtar i munnen. Kvävs lite halvt, farliga tomtar.

Funderade lite på det där med nästa terminens dans. Har iallafall tänkt mig att fortsätta på streetdance, men funderar även på kanske modern eller jazz. Har ju haft lite jazz nu också och trots att jag gillar streetdance mest så är det härligt på nåt sätt. Synd bara att jag inte är så vig och att jag blir illamående så fort jag snurrar ett varv…..

Whoopediewhoop whoop, massa text, och en skumtomte.

Kommentera

