Ransom

Igår var jag möjligen latare än vad jag någonsin varit. Efter att jag kom hem från skolan låg jag i soffan och kollade på tv istortsett tills jag gick och la mig. Mår dock inte 100. Så skyller på det.

Iallafall så såg jag bland annat filmen Ransom, som gick på tvn. Den var bra tycker jag! Spännande och bra gjord. Det är en thriller från 1996, med bland annat Mel Gibson! Bra skådespelare tycker jag :3


Filmen handlar om Tom Mullen och hans familj. De är väldigt rika, och en dag blir deras son kidnappad. Kidnapparna vill att Muller ska betala en stor summa pengar om de vill ha pojken tillbaka, levande. De går med på det men Tom byter plötsligt taktik mot kidnapparna. Kommer de kanske få tillbaka deras son trots allt, eller gör detta bara situationen värre..?

2 thoughts on “Ransom

Kommentera

