Bananskal, dessa rackare!

Idag, runt vintertid, är korna fluffiga. Kan jämföras med vissa buskar. De ser fluffiga ut, men det lurar bara ögat. Så fluffiga är de inte.

När jag skulle gå av bussen vid torget imorse lyckades busschauffören stanna precis vid en snödriva, så när vi klev ur bussen sjönk vi rakt ner i denna blöta slaskiga sörja, ända ner till axlarna. Nästan. Jag tror att hon ville se oss lida. Hoppande och skuttande ungar, som försöker undvika att bli blöta om fossingarna. Måste vara en busschaufförs dröm.

När man väl kämpat sig ut ur snön var det bara denna otroligt lockande, isiga uppförsbacke kvar till skolan. Tänk er ungefär som, bara massa bananskal hela vägen fram. För de är ju halkiga.

Varför säger man alltid att man ska akta sig för just bananskal? Varför inte gelé? Eller fiskbullar? Sniglar? Eller varför inte tapetklister? Det är säkert halkigt när det är blött. Såpa är ganska halkigt också om ni frågar mig. Hm. Jag ska göra en bild till min kategori ”Funderingar”. Och hoppas på att någon själ vet ett vettigt svar på min fundering. 
Vänta 1 sekund.

……
……

Så. Tog absolut bara 1 sekund att sätta ihop allt det där.

Iallafall, så var det halkigt upp till skolan. Men eftersom det är ett helt gäng med folk som ska upp till skolan så måste man gå med ett pokerface, och fortfarande se cool ut. Även om man råkar halka till lite.

Annars var dagen ganska chill idag. En lektion var inställd, vilket innebar tidig lunch, och så slutade jag redan vid 12. Så tack och lov så har jag en så snäll far som kommer och hämtar mig. Och tvingar med mig och handla. Hade jättekul på Lidl. Mitt bland alla grönsaker och flingor. Had the time of my life.

2 thoughts on “Bananskal, dessa rackare!

Kommentera

