Salta kringlor från helvetet

Åh.. Tänkte jag skulle gå och lägga mig en liten stund när jag kom hem, eftersom jag kände mig sliten och så. Sov bort tre timmar… Gick tillomed upp en gång emellan. Men det var kallt så kröp ner under täcket igen..

Skolan idag kändes totalt meningslös också. Alla lärare har plötsligt bestämt sig för att vi ska kolla filmer. På naturkunskapen såg vi på film, på kulturhistorian såg vi på ett program, och på historian hade vi en snabb utvärdering + fika och fick gå sen. Egentligen hade jag spanska också, sist på dagen, men eftersom historian egentligen skulle vara 2 timmar, men bara blev typ 20 minuter, så frågade jag spansklärarn om det var okej om jag tog tidiga bussen hem. För gissa vad vi skulle göra på spanskan. Exakt. Sett film.

På historian fick vi som sagt julfika. Julmust, som jag inte tycker om, och några såndär goda croissanter med choklad i, och salta kringlor. Hade aldrig käkat en sån där kringla förut, och tyckte de såg spännande ut.
BLUÄGH! ALDRIG MER. Det var som att äta ett saltblock. Så himla illa. Just de här iaf. Var tvungen att skölja ner det med julmust, och JAG GILLAR INTE ENS JULMUST.
Jag och Hampus delade på en kringla, och jag utmanade han i att äta upp hela (halvan). Han vann. Jag pillade ur brödet i mitten, för det var inte så salt:

 Det gav mig idéer:saltkringla2

Trodde dessutom att ‘pärlorna’ på, var pärlsocker. Trots namnet ”Salta kringlor”. Det visade sig också klart och tydligt att det inte var det.

Kommentera

