EVIL JUMPSCARE

Vi har en liten husmus i köket. De smiter in via papperskorgen under köksbänken. Mamma ropade på mig och sa att det gick runt en i köket, så jag sprang ner, med kameran såklart. Våran katt äter den inte, utan bara petar på den lite då och då. Jag la mig en bit ifrån på golvet med tele-objektivet. (vilket alltså gör att det ser ut som de är mycket närmare mig än vad de egentligen är.) Så var koncentrerad på att ställa in fokus, då katten plötsligt petar på musen och den hoppar upp och springer emot mig.

Min reaktion var ungefär såhär:

 
NNNNNNNIIEEEEEEEEEeeEeEeeEeeEEEEEEJJJJJJJ!!!!

 
En sekund senare befann jag mig på köksbänken. 

Har nog aldrig sprungit så snabbt i hela mitt liv. Som en gepard med en raket i röven.
Inte skrikit i en så hög och skärande ton heller tror jag för den delen. Geparden måste varit en oerfaren operasångare med en väckarklocka i halsen.

Iallafall. Här är två bilder som jag hann knäppa innan musen fick för sig att attackera mig.
(Den åt upp min kamera också, i en enda tugga)

6 thoughts on “EVIL JUMPSCARE

    • Visst är de söta! :D Det är dock inte så roligt att ha dem i köket…
      Den var nog för upptagen med att koncentrera sig på att katten inte skulle ta honom. Därför jag kunde fota den! ;>

Kommentera

