Alla hatar det. Så är det bara.

Hm. Hjärt- och lungräddning på idrotten imorse. Japp. Alla vet att det är hemskt och jag vet att ni alla hatar det. Blåsa upp en läskig docka, vid namn ”mini anne” som ser en aning besvärad ut, sätta sig på knä framför den och känna sig allmänt fånig för att man måste göra mun-mot-mun metoden på något som inte ens lever. Få handledarna brutna för att man måste ta i för kung och fosterland, tills det låter *klick*. Så, när det händer något på riktigt, ska jag då också trycka så hårt tills jag hört klicket? Jag tror jag får ta hjälp av ett cementblock om fallet är så.
Och sen detta med att låtsasringa 112…. Awkward mode activated.
Det är alltid mer intressant att pilla den i munnen, och att plocka isär dockan och se hur hela ”lungsystemet” är ihop byggt. Då drar man av bröstkorgen och ansiktet på den och inser att det är Slenderman man gör hjärt- och lungräddning på. Sen kommer detta med att göra rent dockans mun efteråt. Det ser ju i alla fall lustigt ut det. Gnuggar papper i käften på den. Verkligen i också, inte bara runt om. Fina och rena tänder ska den ha. Jajemen.

 

Kommentera

