Inga mer vassa föremål till mig.

Jag har lyckats igen. Klumpig som jag är. Hade form idag, och jag skulle såga av en pinne. Jag slant med sågen på något vis, eller fingret, jag minns inte, men i alla fall så höll jag på att såga av mig tummen. Nu överdriver vi inte här då. Toppen av tummen, inte hela. Knappt det. Det såg ganska otäckt ut dock. Känner mig handikappad, eftersom man använder tummen vid typ allting. Kan inte ens smsa normalt…….. Hur ska jag klara mig igenom denna tunga period.

Jag skär mig på allt runt omkring mig nu för tiden. För inte längesen skar jag mig på glasbitar. Och en stor fet kökskniv. För bara nån dag sedan skar jag mig på en kartong (?!), ett papper, igår på en mattkniv och nu på en såg. Bra. Fortsätt så.

Det blir bara värre och värre grejer jag skär mig på också! Eller, jag vill inte påstå att kartongen var värre än kökskniven.. I alla fall gjorde sågen mer ont än alla andra. Men jag blir nästan lite nyfiken på vad nästa föremål blir. Kanske en motorsåg. Eller ett svärd. Eller kanske en dinosaurietand. DET VORE NÅGOT ATT SKRYTA OM DET.Så går det om man är slarvig. Själva såret syns knappt på bilden. VILLE INTE SKRÄMMA ER.

Haha, hade satt på ett ganska stort plåster på såret, vilket gjorde att hörnen stack långt utanför. Så för att kunna sätta en tejp runt den skulle jag klippa bort hörnen. Leo och Hampus kollade på med med förskräckta ögon. Saxen vägrade funka så tog en mattkniv och började skära bort kanterna, intill fingret. Deras reaktion var typ; MARLOU FÖRIHELVETE. NEJ!
Haha, vadååå?! Funkade perfekt. JU.

Kommentera

