Ingen skola idag.

Sjuk Marlou är sjuk. Sjuk Marlou är hemma från skolan idag. Så sjuk Marlou sov tills mamma kom in i rummet, vid halv tolv, och väckte mig. Fem minuter senare ringde Leo och Hampus. Sjuk Marlou svarade med hes morgonröst. Sen joinade David samtalet också hemifrån sig. Vi snackade i typ 45 minuter. Jag käkade frukost samtidigt. Mysigt.

Jag har kommit fram till att jag högst troligt har migrän. Igår kväll när jag försökte sova låg jag vaken aslänge och tvivlade på om jag nån gång skulle kunna somna med den smärtan. Ville hämta alvedon, spyhink, mamma, vad som helst, men orkade inte resa på mig. Hade huvudvärk redan tidigare under dagen igår. Var ju i stan hela dagen, så hängde med Hampus hem, han lagade god mat åt mig, sen låg jag i hans soffa och kollade på tv/sov medan han också sov. Fick huvudvärk då, så trodde att det berodde på att jag hade legat så nära tvn i en längre stund, och att det skulle försvinna när jag gick ut på väg till dansen. Men icke sa Nicke! Dansen var nästan plågsam, trots att jag önskar att jag kunde prestera bättre.

Imorse mådde jag bättre när jag vaknade, men kände att det kom tillbaka när jag gick upp, så vi sjukanmälde mig, för mitt huvud skulle mycket möjligt kunnat explodera under en engelska- eller samhällslektion. Det vore varken roligt för min del eller angenämt att se för mina klasskamrater. Säkert en upplevelse dock.

 

Förresten, jag fick ett nytt mobilskal på posten igår. Det var typ 60% på ett eget designat skal tills ett visst datum, så jag fixade det såklart de sista minuterna. Blev bokstavligen klar den sista minuten. Hann därför inte riktigt fixa det som jag ville, men såhär blev det iaf:

På mobilen blev det dock inte alls så. Massa bilder försvann i kanterna, de blev typ pixliga, färgerna blev annorlunda och mer kontraster osv. De översta och understa bilderna försvann nästan helt. Synd tycker jag. Men aja. Shit the same. Nu har jag ett helt skal iaf. Mitt andra håller på att gå i sönder på alla håll och kanter.

Kommentera

