Bläckfisk och nyputsad spegel

Jag håller på med en hel massa grejer (teckningar, t-shirts och liknande) som snart är klara, så tänkte att det vore ett bra tillfälle att dra igång bloggen igen. Egentligen är detta det sämsta tillfället någonsin till att göra det, då det närmar sig slutet av 2:an = 2180573 prov, uppsatser, redovisningar och arbeten som ska lämnas in. Hurra.

Efter många om och men lyckades jag bestämma mig för att denna t-shirt nu är officiellt klar. Ni vet, denna tekniken då man har blablabla och sen lägger man ramen med trycket på plagget, häller färg i mallen och drar det fram och tillbaka med en träplanka. Typ. I alla fall hade nånting gått snett med mallen, så trycket blev inte ifyllt. Tro fan jag var tvungen att sitta med en liten penseljävel och fylla i allt för hand. Musik-noterna som ni ser struntade jag i att fylla i så mycket, så det ser ut att ”det blir djup i bilden”, citerat från min polares konstnärliga mor.

Här nedan kan ni se själva trycket, ifall ni har svårt för att se vad i hela friden det föreställer. (Ritade till noterna senare och har den inte sparad här hemma.) Kommer även att trycka trycket på en vit t-shirt, med svart tryck. Den tror jag kommer bli bättre, av någon okänd anledning. Testade även att trycka med gul (RUTTEN) färg idag. Det luktade kamelsvett blandat med möglad ananas, ungefär, och orsakade en jäklans massa huvudvärk och äcklade ansikten.

Kommentera

