Jag tror det blåser.

Fick sova ut imorse! Typ. Satte larm vid kvart i tio, så jag skulle hinna plugga innan provet. Jag hann inte det. Stekte bacon istället. Åkte till skolan vid tolv, pluggade lite, gjorde provet och åkte hem. Jag vet inte hur provet gick, så tänker inte ens säga hur jag tror att det gick.

Nu är jag uttråkad, efter att ha kollat på youtube-videos i en timme eller två. Har inte orken till att göra något viktigare än så. Kollar ut genom fönstret, ett hustak och en tvättmaskin flög förbi. Jag tror det blåser. Ett träd. Två träd. Tre träd.

Nu ska jag gå och dricka te, i hopp om att det är en trolldryck så att jag förvandlas till en blåhårig hök med lasersvärd och superstarka vingar så att jag kan slåss tillbaka mot vinden och de flygande objekten. Ja, den ska vara hårig.

Det är mitt te. I am watching you. 

 

Kommentera

