FÅGELVANDRING

Idag blev jag medtvingad på fågelvandring. How about that, huh. Mammas sätt att tvinga med mig gick till ungefär såhär:

Mamma: Ska du med sen? 
Jag: Assååå.. Jag vet inte… 
Mamma: Jag åker bara om du ska med. *Ger mig dåligt samvete genom att jag måste bestämma för oss båda*

*Stund senare*
Mamma: Ska vi ta med dessa eller dessa kakor? Eller du gillar väl inte de här?
Jag: Ta dem du. 
Mamma: Ska du ta med saft?
Jag: … 

Så där hade jag inget val längre.
Hängde med, som ni kanske förstod. Det var inte så farligt ändå, trots mitt ypperligt genomtänkta skoval – icke-vattentäta skor och det var blött som attans i skogen. Det var knappt en ”fågelvandring”, utan mer ett gäng vuxna som gick en promenad i skogen för att småprata. Lyssnade på några få fåglar, men såg kanske en eller två. En väldigt fager duva, bland annat.

Här är några dåliga bilder.

Kommentera

