Adorable!

Häromdagen pratade jag med en 6-årig tjej på bussen hem. Innan jag flyttade så gick vi på bussen på samma ställe ett par gånger. Då snackade vi aldrig riktigt eller så, men hälsade och vi känner ju igen varann och så. Så häromdan, när jag gick på bussen, hälsade hon på mig. ”Hej, Marlou!”. Min fundering var hur hon visste mitt namn, men jag hälsade glatt tillbaka. Vi snackade hela vägen hem om massa olika grejer. Idag, när jag hoppade på bussen till skolan, satt tjejen där igen. När jag hade satt mig kikade hon mellan sätena från några säten framför mig. Jag vinkade och log. Väl framme i stan när jag skulle hoppa av ropade hon på mig och räckte mig en teckning. ”Jag vet inte om jag stavade rätt men…”


Hur gulligt är inte det där?!?! Faktum att hon stavade det Malou istället för Marlou är nästan ännu gulligare :’) Blev så himla glad när hon gav mig det! Söt flicka!

Kommentera

