Självporträtt med vattenlösliga vaxkritor

Hittade några kritor som farmor skickade till mig för ett tag sedan. Det är pastellkritor/vaxkritor som man sedan kan måla över med vatten, som får det att se ut lite som vattenfärg! Har länge haft dem liggandes, men aldrig riktigt testat att rita med dem, men NU, gav jag det ett försök. Har flera färger, men bestämde mig för att hålla mig till svart och vit för den här gången. Sen får vi se vad det blir nästa gång!

Det här ska föreställa ett självporträtt, som jag gjorde på drygt en timme. (Vilket är ganska kort tid då en blyertsteckning brukar ta upp mot 10 timmar..)  Vill inte påstå att det är mitt finaste verk eller så, men det var rätt kul att testa på en annan metod! :)

2 thoughts on “Självporträtt med vattenlösliga vaxkritor

Kommentera

