Porträtt i färg

Jag nämnde ju vaxkritorna häromdagen, som man målar över med vatten. Idag har jag suttit och ritat ett porträtt med dem, fast i färg den här gången! :> Tänkte göra något annat först, med en mening bakom bilden, men det blev ett helt vanligt ansikte istället. Eller ja.. vanligt och vanligt. Proportionerna är ju inte helt korrekta. Men i alla fall, kritorna är riktigt roliga att måla med! :’D Har redan några fler idéer på vad jag vill göra :> Fast innan jag börjar med det måste jag rita klart ett porträtt som en tjej bad mig att göra. SEN, ska jag leka med färger!

Här är resultatet av ett 4-5 timmars arbete med kritor och vatten!

Det föreställer ingen, bara målade lite.

2 thoughts on “Porträtt i färg

Kommentera

