Första veckan i Spanien

För att inte framstå som Captain Obvious så undviker jag att påpeka att jag uppdaterar dåligt. Min egen dator är paj och vi fick internet här borta för bara några dagar sedan. Men som ni som läser min blogg troligtvis var medvetna om så befinner jag mig i värmens land; Spanien. Jag tänker inte beskriva varenda dag ord för ord, utan sammanfattar hur min underbara semester har varit hittills!

Under dessa 7-8 dagar som jag varit här har jag helt enkelt bara njutit av värmen, suttit och läst min bok i solstolen, badat i vår 30 graders-varma pool. Varje morgon gått upp mellan 7 och 8 och tagit en promenad på 1,5 – 2 timmar och nästan varje kväll gått till stranden och gått runt mellan alla intressanta människor. Träffade även min kompis som jag träffade förra året och hängde med honom ett tag! Bortsett från det har vi även badat i havet, åkt till ett köpcenter och varit på restaurang, där vi till och med fick vara med om en liten brand bara ca 20 meter ifrån. Lyckligt nog skadades ingen såvitt jag vet och den spred sig inte heller. Så. Det var nog det mesta vad jag kommer på just nu, så avslutar detta ”ta-ikapp-en-hel-vecka”-inlägg med ett par bilder.

 Här ser ni en magiskt vacker och nästan lite arg bild på mig som spanar in en gräshoppa som var värd att få namnet Ove-Herbert. Den rörde sig inte ur fläcken så jag tänkte att vi möjligtvis skulle kunna behålla den som husdjur, men den dog samma kväll. Tragiskt, men sant. 

Förra året var det tre små kattungar här och de visar sig vara kvar iår också! HIHI :’D 

 
Och såklart, ödlorna som dyker upp på kvällen är ett måste att ta kort på. 

Har inte tagit många bilder alls än så länge, eftersom jag redan har fotat allt här typ 83 gånger. Därav dessa simpla bilder. Kommer snart uppdatera och skriva lite om våran resa från Holland till Frankrike, då det är för mycket att skriva i detta inlägg… En ganska händelserik bilresa skulle jag nog kunna säga.

Kommentera

