Ballpoint pen drawing

Fick ett ryck och ville göra en teckning med bara en bläckpenna. Första gången jag testar detta och det kan mycket möjligt vara sista också, med tanke på hur förbaskat lång tid det tog. Jag hade en bild på Macklemore som grund, men var inte noggrann med att få teckningen så lik som möjligt eftersom jag bara ville testa på tekniken. Nu i efterhand ångrar jag det lite med tanke på att det, faktiskt, blev ganska fräsigt. Vanligtvis brukar jag va noggrann med att mäta avstånd här och där men orkade inte det, dels för att jag hade bilden på min lilla mobilskärm. Här är iaf resultatet.


Nackdelen med den här tekniken är att man inte kan sudda något. När ett streck väl är placerat och det är fel så är man körd. En annan nackdel är att det tar ca 254 år att rita skuggorna om man jämför med blyertsteckningar. Jag har inte lyckats hitta någon fördel, om jag ska vara ärlig. Dock var det ganska kul att testa på det. Är rätt nöjd ändå.

Kommentera

