Oljepastellkritor – Eminem

När jag var i Spanien köpte jag oljepastellkritor. Efteråt kom jag på att det var vanlig pastell jag ville ha, men jaja. Hur som helst tänkte jag att det var lika bra att försöka sig på att rita ett porträtt nu när jag ändå hade dem, så valde att rita Eminem. Här är resultatet.

(Håll pekaren över bilden för bättre kontraster..)

Jag är både nöjd och inte nöjd, men eftersom det är första försöket får jag la låta det luta mer åt ”jag är nöjd”-hållet. Tycker nog att ansiktet är lite missformat, men äh, whattaheck.
Kändes mycket svårare också, dels för att det är klumpiga kritor och dels för att jag måste blanda färger… Kanske försöker mig på det igen, kanske inte.

Kommentera

