Spontant och oväntat.

Så idag var ju ganska slappt. Kind of. Eftersom det var solberga-klassikern idag, vilket innebar 67 km cykling, och min kondition inte når upp i dess krav så hade jag vanliga lektioner. Vilket bara var en tre timmars fotolektion eftersom religionlärarens kondition tydligen nådde upp till cykelturens krav. Så slutade elva idag. MEN. Då passade jag på att kämpa mig igenom ett rejält gympass istället. Drog med mig Sofia också. På hemvägen var jag ganska död. Hade seriösa funderingar över att lägga mig efter vägen och hoppas på att någon medlidande själ skulle skjutsat hem mig de 200 meter från bussen och hem. Så blev det inte dock.

När jag äntligen släntrat hem, kollat på serier och matat alla katter och kaniner fick jag för mig att baka scones! Inte bara för att jag fick för mig det, utan mest för att jag annars inte hade haft någon frukost imorn och jag var för lat för att gå till Ica (som förövrigt bara ligger ca 400 meter härifrån). Så pudra köket med mjöl fick det bli. Jag var helt inställd på att jag skulle få fram ”what-kind-of-shit-bread-is-this?!”-scones eftersom jag bara chansade med ingredienserna (och att tillägga att jag ALDRIG bakar), men jag blev positivt överraskad av resultatet. Mjuka inuti och knaprig kant! Det är nästan så att jag funderar på att byta gymnasielinje till Hotell & Restaurang. Eller nåt. Passade på att göra ett bacon-ägg också. Plus underbar kall mjölk till, = det bästa mina händer har skapat.

 

Kommentera

