Ytterst fängslande rader med ord.

Okej. Så jag fick en påminnelse om att min blogg står stilla. Men eftersom jag inte riktigt har något intressant att berätta, kan jag välja att antingen sitta här och fundera ut något riktigt fyndigt eller helt enkelt dra det gamla vanliga ”titta-vad-jag-har-gjort-idag-omg-så-intressant”.

So here we go.
På morgonen fick vi ett budskap som jag vanligtvis skulle bli mycket lycklig av att höra: vår svenska lärare var sjuk, vilket innebar att lektionen var inställd. MEN, det betydde också att jag kunde ha tagit sovmorgon och istället satt jag och snurrade på en stol i skolan. Gissa hur resten av min dag på skolan som estet var? Jag målade en tavla. Ja, det är verkligen sällan förekommande. I FEM TIMMAR målade vi. Herrejisses. Har sett nog med färg för resten av året. Även fast jag målade med svartvitt och inte färg.

Well. Dagen fortsatte. Som alla andra dagar jag har varit med om. Jag och Sofia drog oss en sväng till gymmet direkt efter skolan. Jag körde ett springpass på löpbandet på 30 minuter samt styrka för armar, bröst, rygg och mage. Resultatet av det var en slutkörd och ursvulten Marlou som högst troligt sover mycket gott inatt. Vi tog bussen hem 18.15 och skrattade massor åt egentligen ingenting, och när jag väl kom hem bestämde jag mig för att ge mig själv lov att chilla. Och mata kaniner och mata katter och köra igång tvätten och diska och städa kattlådor och hänga upp tvätten. Och äta. Dagens höjdpunkt.

Imorgon ska jag + min klass tydligen åt något håll och kolla på en teater. Något med Nils Holgersson om jag inte minns helt fel. Jag förväntar mig att se en levande gås med en unge på ryggen. Om inte, så ska jag gråta under hela föreställningen samt hemresan.

Nu då, är det läggdags.
Skulle kolla om alla katter var inne. Räknade till 5 katter.
Vi har 4 katter.

Det här är inte vår katt.

 

Kommentera

