Härlig dag, sådär mitt i veckan.

Som jag nämnde i gårdagens inlägg så åkte klassen på teater idag. Selma Lagerlöfs ”Nils Holgersson” i Rottneros. Var inte supertaggad på det och sa att jag skulle gråta om jag inte fick se en riktig gås med en unge på ryggen. Well, jag varken grät eller såg en gås med en unge på ryggen. Föreställningen var otroligt bra! Riktigt begåvade skådespelare, grymma outfits, mäktig musik och alltihopa. Vi hann inte med bussen hem vid halv fyra när vi väl kom tillbaka till stan, så fick vänta på bussen 18.15. Ingen fara, för jag och mina kära polare roade oss tills det. Vi stack till stadsparken och LEKTE. Upptäckte det bästa jag någonsin upptäckt i Arvika:


Jag vet inte hur man förklarar vad det är, MEN DET LÅTER NÄR MAN HOPPAR PÅ DEM. Det är typ som ett slags flöjt-ljud, olika för varje ”kudde”, och det är AMAZING. På bilden ovan ser ni hur vi riktigt noggrant försöker bilda en vacker existerande melodi. David och Hampus klurar ”aktivt” medan Leo får slita ut sig och skutta runt på dessa magiska svarta ting.
Nedan ser ni förresten en känslofull bild på David och Hampus på en gung-grej. :’)

Kommentera

