Arvika Mârten 2013

Då är mârten-helgen för detta året över då. Eller ja, på tivolit är det väl fortfarande fullt ös, men jaja.

Själv var jag bara där på lördan. Åkte dit med bror min runt elva-tiden, fick gå från Mc Donalds och kämpa mig genom folkmassan på mârten. Mestadels för att jag var för lat för att gå en omväg runt marknaden. Tog mig äntligen fram till AKM, musikskolan, där mina polare satt och spelade Magic. (skräll) Vi drog ut en sväng på mârten, köpte donoughts, gick tillbaka till AKM, tillbaka på mârten osvosv.

Vid fyra-tiden drog vi oss till Mc Donalds för att min tröja låg i brorsans bil och jag behövde den till kvällen, och så passade vi på att käka också. Vi var tillbaka vid AKM runt sex-tiden, och eftersom de flesta ville spela Magic och jag avskyr det så satt jag i soffan och led av huvudvärk, vilket ledde till att jag fick gå därifrån och spela keyboard ett tag för att kunna slappna av och glömma huvudvärken. Hampus och Ole bjöd in mig på ett par omgångar av skitgubben och några andra kortspel, och sen när klockan närmade sig nio bestämde vi oss för att dra på oss jackorna och gå ut till tivolit. Det var inte så många i vår ålder där än så vi spenderade ett par timmar i Hampus lägenhet, tills vi drog oss ut igen på äventyr vid elva.

Ole, Dan, Herman och jag bestämde oss spontant för att åka en karusell, medan Leo och Hampus var fegisar och kollade på. (Jag har ingen aning om vad karusellen kallas, men det var en hög jäkel, med 4 säten på vardera ände av ”pinnen”, som snurrade en uppochned och man fick superdupervacker vy.) Hur som helst så var den awesome, men jag som är åksjuk gick därifrån med en mindre rolig huvudvärk.

Kom hem runt ett-tiden. Kändes ganska skönt att komma till sängs efter en så lång dag kan jag informera er om. Jag antar att de flesta till och med hade en längre dag. Stackars er. Anyway, jag hade en trevlig helg!

Kommentera

