Maskeradfest hos bästavän!

Förra helgen, eller förrförra, hur det nu blir, hade min käre vän Sofia maskeradfest och 18-årsfest! Jag är inte så förtjust i maskeradfester, men kände att jag kunde offra mig för min bästa vän. Blev inte direkt nån superseriös utklädnad eftersom jag hade så fullt upp hela den veckan… Så i sista minut bestämde vi oss för att hon skulle va en cowboy (cowgirl, låter fjolligt) och jag en tjuv. Vilket tillät mig att ha mössan på mig = en glad Marlou. I alla fall så hade vi skoj! Det dök upp några som varken hon eller jag kände till (ifs kände jag nästan ingen), men det visade sig att Per (Sofias pojkvän) kände dem, haha. Trevligt folk.

Jag missade förresten ett av tågen på ditvägen. Såklart var det tågkaos. Sofia skulle vänta på mig i Kil eftersom hon också skulle ta det tåget, så jag såg fram emot att åka tåg med henne och kunna snacka och ha trevligt, MEN SÅKLART, blev mitt första tåg typ en halvtimme försenat, så jag missade det andra. Vilket gjorde att jag fick åka hela långa vägen till Kstad och SEN ta en taxi till Åmål ._.’
På hemvägen gick det lika dåligt. Jocke skulle skjutsa mig till Kil, så jag kunde ta ett tåg hem därifrån. Hah. Han skulle in på McDonalds en snabbis men det visade sig att han fick stå och vänta i evigheter, vilket ledde till att jag inte hann med tåget. Så fick skjuts hela vägen till Arvika istället. Inte helt fel ändå.

Sofia och jag! Vi fick klara oss med kläder vi hade tillgång till helt enkelt, heh.

För att ändå anstränga oss lite bestämde vi oss för att locka mitt hår. Hon fick anstränga sig medans jag kolla TBBT, hihi.

Och såklart, fanns denna otroligt ståtliga hästmasken med på festen. Of course. 

Beautiful. Just… beautiful.

Kommentera

