Så helgen har varit fin.

I fredags spenderade jag hela dagen i stan, och jag måste ärligt medge att jag inte minns vad jag gjorde där. Vid elvatiden på kvällen i alla fall kom Hugo med förslaget att köra ett film-maraton hemma hos honom. Jo men visst fan kör vi på ett film-maraton!

Så Hugo, Oskar, Lasse och jag hoppade i bilen och begav oss mot huset. Där spenderade vi dock en timme eller två på verandan ovanför vattnet, invirade i filtar, innan vi gick in och startade film #1. Underworld. Tro mig när jag säger att jag kämpade för att hålla mig vaken. Så då lät det som en toppenidé att köra en film till! Kill Buljo. Vad i hela friden pågick i regissörens huvud. Jag var inte säker på om jag skulle skratta eller gråta åt den löjeväckande komiken.

Filmen kollades inte klart utan vi gick istället och la oss, vid halv-fyra-tiden skulle jag tro. Men självfallet blir man pigg när man gör sig redo för att sova, så Hugo och jag låg och pratade halva natten innan jag beslöt mig för att försöka sova i alla fall nån timme eftersom jag skulle in till stan på morgonen.

När jag äntligen lyckades somna på riktigt, och inte bara somna i några korta halvtimmar, kom Oskar in och sa att frukosten stod och väntade på oss. Jag somnade om. Oskar kom in igen. Vi käkade frukost ute i morgonvärmen och bestämde oss för att sedan gå in till stan trots att det är 4-5 km. Jag kom för sent till stan, så klart. Det var nästsista dagen på vår konstutställning och eftersom det var Jössefröjda och stan var fullproppad med folk ville vi få in så många som möjligt under den korta tiden vi hade öppet. Lasse var så hygglig att hjälpa mig, så vi lyckades ändå få in 104 pers. Rekord. HURRA.

Efter att vi köpt glass och lite fotbollslirande i parken tyckte vi att det verkade som en bra idé att dra på en kort promenad. Oskar, Hampus och jag i alla fall. Vi passerade flera skyltar som angav ”Ingestrand”, så när vi ändå var på väg var det la lika bra att ta sig dit hela vägen och stryka tanken om att ta ”en kort promenad”. I nästa stund befann vi oss på Ingestrand och spelade minigolf. Spontant beslut. Sådant är trevligt. Oskar vann och drog förbi mig med 4 poäng på sista banan. Det var mindre trevligt.

Tack och lov slapp vi gå de 5 km tillbaka då Johan och Lasse kom med bilen och vi blev erbjudna skjuts. Vi slapp alltså även att lifta/bygga en flotta, som tidigare allvarligt diskuterades. Sen blev det pizza, mer fotboll i parken och väntan på skjuts hem.

Vi har en ny bil. Det är värsta spaceship inuti.

Jofan, helgen har varit fin.

Kommentera

