Tiden går fort. När man har fullt upp.

Så nu har jag varit hemma från Holland i ca 10 dagar redan. En vän till pappa åkte med från Holland för att hjälpa oss renovera, så det är precis vad vi har gjort från morgon till kväll varje dag. Idag är han på väg tillbaka till Holland så nu fick vi en dag vila, vilket jag kan uppskatta efter ett antal fullproppade veckor.

Det är lite ironiskt att de stora sågmaskiner och knivarna inte har varit något större problem, men när jag ska skära ett oskyldigt äpple i bitar skär jag av mig tummen. Mer eller mindre. Ett hack i alla fall så det är nära nog.

Förövrigt så börjar jag jobba på måndag. Jag hade introduktion igår och i förrgår, så det har väl mer eller mindre redan börjat. Men det är skönt att hålla igång tycker jag. Jag måste få tillåtelse till att säga att jag inte förstår mig på de som spenderar hela sina sommarlov sittandes och liggandes och vara fullt oproduktiva… Skärpning! Upp och gör någonting nyttigt emellanåt! Det är precis det jag ligger och gör just nu. På en filt på gräsmattan. Och dricker te. På väg till att trycka igång en serie.


Hollands galna dekorerade gator till vm.

Kommentera

